Maksymalizacja produktywności

Organizacja czasu pracy pracowników w przedsiębiorstwie nie jest łatwa. Podczas przydzielania konkretnych zadań ciężko jest oszacować kto w jakim tempie i jak dobrze wykona dane zadanie. Takie kwestie zwykle przysparzają wiele dylematów kadrze zarządzającej, bo przecież i oni są rozliczani z podjętych decyzji. Jak więc zwiększyć swoją produktywność? Jak podnieść wydajność firmy? Na czym należy się skupić podczas zarządzania?

Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie

Pierwszą podstawową sprawą podczas podnoszenia wydajności firmy jest wydzielenie konkretnych procesów w niej zachodzących. Jest ich zwykle wiele, a koniecznym jest poznać i rozpisać wszystkie, nawet te na pierwszy rzut oka niezauważalne. Pozwoli to na szczegółową analizę tego, co się dzieje w przedsiębiorstwie. Optymalizacja procesów w firmie  i ich dokładne spisanie, a następnie przestudiowanie pozwala poznać zarówno dobre strony jak i te w których konieczna jest poprawa. Bardzo często wykonujemy prace, które z łatwością i z niedużym nakładem moglibyśmy przeznaczyć na outsourcing. Nie ma sensu parać się księgowością, nad którą schodzi dużo czasu, kiedy za niewielka kwotę możemy to zlecić firmie lub osobie zewnętrznej. Należy pamiętać, że to czas jest tym czego zawsze brakuje. Na początku prowadzenia działalności biznesowej być może tego tak się nie odczuwa, ale po pewnym czasie daje się we znaki.

Komputer a produktywność i wydajność firmy

Po kompletnym spisaniu, opracowaniu i przeanalizowaniu procesów przychodzi czas na ich weryfikację – co można poprawić, z czego można zrezygnować, co można zastąpić czymś innym. Jest to podstawowy element niezbędny do przejścia firmy w fazę innowacyjności. Przede wszystkim trzeba podejść do „czasu” jako źródła nieodnawialnego. Nie możemy go kumulować ani zastąpić, upływa nieubłaganie. Koniecznym elementem pomagającym we współpracy dużej ilości osób są systemy komputerowe, pracujące w trybie online. Już dziś nawet kilkudziesięciu pracowników może aktywnie zmieniać i kreować dany projekt w tym samym czasie. Jest to ogromna oszczędność czasu.

Zespół czyni cuda – zarządzanie zasobami ludzkimi

Koniecznym jest pamiętać, że każda praca jest wykonana przez zespół ludzi i to właśnie oni mogą z pełną werwą wykonać polecone im zadanie w krótkim czasie, a w przeciwnym wypadku pełni niechęci mogą to zadanie znacznie wydłużyć. Na czym się skupić podczas zarządzania kadrami? Praca nad zespołem polega na ciągłym obserwowaniu zmian w nim zachodzących – poprawa współpracy, motywacja, przydzielanie nowych obowiązków, stawianie wyzwań i rzecz jasna pewna doza konkurencyjności przy tym nie zaszkodzi. Zarządzanie grupą pracowników wymaga nie tylko doświadczenia, ale też niezbędnym jest łatwe nawiązywanie kontaktów z ludźmi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.